Футболът е най-популярен в ЮАР, България е пред Франция и Бразилия


Н. Гавазов

  Футболът е най-популярен в ЮАР, България е пред Франция и Бразилия

Почти всеки пети жител на Земята следи футбола. Това са данните от мащабно маркетингово проучване, проведено от YouGov Global Profiles. Експертите оцениха най-големите пазари и изводите бяха доста неочаквани.

Така според анализаторите лидер по интерес към футбола е Република Южна Африка, където четирима от девет респонденти заявяват, че следят активно футболни турнири (44%). На второ място е Португалия – където средно двама от петима анкетирани потвърждават интереса си към футбола (38%).

Доста високи нива са в Полша (36%), Индонезия (онлайн извадка, 36%), Гърция (35%), Швейцария (34%), Белгия (34%), Колумбия (32%), Ирландия (32 %), Египет и Испания (32%).

В същото време, както отбелязват анализаторите, футболът все още има място за растеж и ФИФА признава това. Това е фокусът на усилията на организацията, която се стреми да развива футбола на огромни пазари като САЩ, Индия и Китай.

Данните на Global Profiles показват, че спортът е придобил значителна популярност сред индийците от градовете и сред китайското население. И на двата гигантски азиатски пазара една пета от потребителите казват, че редовно гледат или следят футбол (22% в Индия, 19% в Китай).

Но в САЩ, въпреки значителния напредък през последните години, показателите не са толкова розови. Америка е на последно място в таблицата, която включваше 40 държави. Всеки десети американец следи футбола.

Що се отнася до България, тук 27% се интересуват от футбол, като по този показател сме пред Бразилия и Франция, което е изненадващо. Същевременно особеност за българските фенове на футбола е, че има разделение на интереса към българския и чуждия футбол. Преди 10 години бе направено проучване, което показа, че само 1 от всеки десети почитател на футбола се интересува от случващото се по родните терени. След това подобно изследване не е провеждано.

105