Google може да вдигне цената за излъчване на мачове от Англия


Н. Гавазов

Google може да вдигне цената за излъчване на мачове от Англия

Компанията Google може да стане конкуренция на BT и Sky, ако опитите за транслация на финалите в Лига Европа и Шампионска лига чрез YouTube се окажат успешни. Снощният мач между Ливърпул и Севиля бе безплатно излъчван от официалните канали на BT и YouTube за британските зрители. По аналогичен начин ще постъпи Google и с финала в Шампионска лига между Атлетико и Реал Мадрид.

Според запознати с кухнята на цифровия гигант, компанията провежда експеримент, който да установи, какъв е интересът на нейната аудитория към футбола. Ако резултатите са успешни, Google е готов да разшири своите апетити относно телевизионните права върху спортната част и да участва в следващия търг за транслация на мачовете от английската Висша лига.

Тази новина само може само да зарадва клубовете от Преимиършип - предполага се, че включването на Google в наддаването за мачове от Англия ще увеличи стойността на пакета за транслация с около 40% и респективно ще донесе още по-големи приходи за клубовете.

 

  Сподели
41