Google може да вдигне цената за излъчване на мачове от Англия
Н. Гавазов
Компанията Google може да стане конкуренция на BT и Sky, ако опитите за транслация на финалите в Лига Европа и Шампионска лига чрез YouTube се окажат успешни. Снощният мач между Ливърпул и Севиля бе безплатно излъчван от официалните канали на BT и YouTube за британските зрители. По аналогичен начин ще постъпи Google и с финала в Шампионска лига между Атлетико и Реал Мадрид.
Според запознати с кухнята на цифровия гигант, компанията провежда експеримент, който да установи, какъв е интересът на нейната аудитория към футбола. Ако резултатите са успешни, Google е готов да разшири своите апетити относно телевизионните права върху спортната част и да участва в следващия търг за транслация на мачовете от английската Висша лига.
Тази новина само може само да зарадва клубовете от Преимиършип - предполага се, че включването на Google в наддаването за мачове от Англия ще увеличи стойността на пакета за транслация с около 40% и респективно ще донесе още по-големи приходи за клубовете.
Сподели
