Финансовата криза и клубовете във Висшата лига


.

Финансовата криза и клубовете във Висшата лига

В навечерието на най-интересното първенство на планетата, напрежението се усеща, а анализатори и специалисти не спират да разсъждват върху всичко което предстои да се случи. Този път ние Ви предлагаме един анализ върху това какво е отражението на рецесията върху клубовете във Висшата лига.

Никога контраста не е бил толкова голям между големите и по-малките клубове. Наближава началото на един сезон в който всички видяха как се харчат пари от страна на Реал Мадрид и Манчестър Сити, въпреки най-тежката рецесия от 70 години насам.

След края на предишния сезон анализаторите не смееха да правят прогнози каква ще бъде посещаемостта на срещите и до колко кризата ще се отрази на продажбата на билети и абонаметни карти. От английският The Guardian са се постарали да направят изследване, от което става ясно, че цифрите са изненадващи: само четири отбора са намалили продажбите си до този момент. Става дума за Уест Хям, Портсмут, Болтън и Астън Вила. Други обаче като Съндърланд, Фулъм и Блекбърн са записали впечатляващи резултати след проведен добър новаторски маркетинг, съобщава изданието.

Блекбърн са увеличили продажбите на абонаментните карти с 25 % и са продали до този момент 17500 такива, като увеличението дойде след намаляне на най-евтините от 249 паунда на 199.

Съндърланд по същия начин са успели да продадат 27000, а още по-голям е оптимизма в Бърнли, които са удвоили продажбите от 8000 на 16000 .

Под спокойната повърхност обаче съвсем скоро ще се видят част от проблемите които имат клубовете във Висшата лига. Според доклад на одиторите на PKF, публикуван тази седмица, приходите на повече от половината от клубовете ще паднат драстично, а през следващата година и продажбата на билети и абонаметни карти.

Огромното мнозинство от клубовете във Висшата лига са замразили цените, а други като Болтън и Блекбърн са ги намалили з ада докарат хора на стадионите. Всички се опитват да провеждат гъвкава маркетингова политика и въпреки покачващите се разходи да запазят сегашното положение. Челси например четвърта година не са променяли цените на картите.

Всичко това не е случайно, защото тези които си позволиха да повишат цената на абонаментните карти търпят загуба на фенове, най-драстичен е примерът с Астън Вила. Изключение правят от Манчестър Юнайтед, които заради шампионската си титла запазиха същото количество абонаментни карти, но разликата се чувства и тук от предишни години. Привържениците на отбора са забелязали, че са нараснали в пъти имейлите в които се предлага "последен шанс" да си закупи човек карта на шампионите.

"Аз съм изумен. Никога не съм си представял, че има хора които биха се отказали да отидат на мач, но има които направиха това" , казва Дънкан Драсдо изпълнителен директор на Юнайтед.

Но има и оптимисти сред анализаторите, и те просто дават за пример миналата година, когато всички прогнозираха спад от 26 % в посещенията на стадионите, но се получи точно обратното: получи се ръст, най-голям в последните 50 години, а стадионите се запълниха на 92%.

НИКОЛАЙ ГАВАЗОВ

 

 

  Сподели
406