Юнайтед остава третият най-печеливш футболен клуб в света


Н. Гавазов

Юнайтед остава третият най-печеливш футболен клуб в света

Манчестър Юнайтед остава третият най-печеливш футболен клуб в света в актуализираната класация на Deloitte Football Money League.

Според анализатори, през миналия сезон клубът от "Олд Трафорд" е спечелил 627.1 милиона паунда (589.8 милиона паунда година по-рано). Това е най-добрият показател във Висшата лига, но Барселона (741.1 милиона паунда) и Реал Мадрид (667.5 милиона паунда) са пред англичаните.

В своя доклад Deloitte Football Money League посочва, че "червените дяволи“ вероятно ще загубят статута на най-печелившия клуб от Висшата лига през следващата година поради неучастие в Шампионска лига. Това ще е за първи път от началото на класацията от сезон 1996/97.

Юнайтед е водещият  английски клуб откакто започнахме да съставяме Money League, но при съставянето на рейтинга през 2021 г. те може да се окажат под известен натиск.

Следващото класиране ще отразява зашеметяващия сезон за Ливърпул, така че прогнозираме загуба на водещата позиция на Юнайтед.

Отчасти това ще зависи от развитието на  останалата част от този сезон, доколко Сити и Ливърпул напредват в Шампионска лига.

Вероятността Юнайтед да загуби лидерство определено е там. Прогнозираме доходите им да паднат до 560-580 милиона паунда. Ако Сити и Ливърпул се представят добре в Шампионската лига, те ще бъдат много, много близки.

Преди 10 години би било невъзможно да си представим, че Сити може да изпревари  Юнайтед по финансови показатели“, заяви анализаторът на  Deloitte Дан Джоунс.

По същата причина Арсенал, който за трети пореден сезон остава без Шампионска лига, отпадна от топ 10, въпреки че леко увеличи оборота си през годината от 389.1 на 392.7 милиона паунда.

Между Юнайтед и Арсенал са Манчестър Сити (шеста позиция, 538.2 милиона паунда), Ливърпул (седма, 533 милиона паунда), Тотнъм (осма, 459.3 милиона паунда) и Челси (девета 452.2 милиона паунда).

Прави впечатление, че най-печелившият клуб в Лондон сега е Тотнъм, чийто доход за годината нарасна с 21 процента. Deloitte свързва това с новите  спонсорски сделки и ефекта от достигането до финала в Шампионска лига.

  Сподели
244