В договора между Ливърпул и Nike има безпрецедентна клауза
Н. Гавазов
Ключова особеност на спонсорския договор между Ливърпул и Nike е включването на безпрецедентна клауза, определяща процентът, който клубът ще получава от продажбата на своите атрибути.
По-рано през седмицата Ливърпул официално обяви за подписването на дългогодишен договор с Nike, който от 1 юни официално ще замени New Balance като технически спонсор на "червените".
Обикновено техническите спонсори споделят с футболните клубове до 7.5 процента от продажбите на стоки, в повечето случаи става дума за 5 процента. В случая с Ливърпул обаче комисионната ще бъде безпрецедентните 20 процента.
Глобалната мрежа за дистрибуция на Nike, както и огромната популярност на Ливърпул в целия свят, особено в светлината на засилените спортни успехи, позволяват на клуба от "Анфийлд" да се надява, че това сътрудничество ще носи повече от 75 милиона паунда годишно.
Сподели
Според източници, сделката с Ню Баланс е била 60 млн. При тях процентите от продажби са били ниски.
Тази с Найк е 40 млн ( с 20 по-ниска от Ню Баланс), но пък процента е висок - 20%. Т.е. идеята е, че Ливърпуул колкото повече екипи продадат, толкова повече пари ще получат. Т.е. клаузата е стимулираща за клуба.
При предишния договор - 60-те млн са били сигурни и затова т.нар. роялтис* са били ниски...
----
*роялтис (съжалявам, но не знам как се нарича на български) се ползва и при продажбата на книги: в някои случаи авторът получава твърда сума. А в други - по-малка твърда, но се включва процент от всяка продажба. Както и над определени количества. Това е по-честия случай, който е използван и сега между Найк и Ливърпуул...