Мартин Чой: Напрежението ще бъде по-голямо, но аз съм подготвен
FUTBOL-TV
Мартин Чой даде специална пресконференция в Пресклуб "Българи“ преди участието си в предстоящото състезание “24 часа на Льо Ман", с което ще бъде открит новият сезон в Световния шампионат по мотоциклетизъм за издръжливост на писта. Българският пилот на “Еко Рейсинг" ще кара във водещия клас Супербайк с MACO Racing Team, който през миналата година зае шестото място в генералното класиране и през тази отново има големи амбиции с мотоциклетите на Ямаха. Мартин, който ще кара заедно с заедно с хърватския пилот Мартин Вугринец и японеца Такеши Ишизука заяви пред репортерите, че е “мотивиран повече от всякога" за добро представяне.
“Напрежението ще бъде по-голямо, но аз съм подготвен и мотивиран повече от всякога. Надявам се да имаме късмет, самият отбор е впечатляващ. Карах с Ямаха и през миналата година, но в клас Суперсток. Доста марки смених, като започнем с БМВ, Сузуки, Кавазаки няколко години… Разликата в клас Супербайк е, че той е отворен към подготовка на мотора и няма ограничения", заяви Чой, който ще се състезава с №14 във Франция.
“За двата дни, които имахме официални тестове, не успяхме да направим много обиколки заради дъжд и студено време, но горе-долу успях да се стиковам с мотора. От утре започват тренировките, така че до събота ще направим много обиколки. Хубаво е, че подготвихме и двата двигателя – новия за състезанието и друг за тренировките, без ограничения за електрониките. В официалните тестове направихме около 100 обиколки в ограничени обороти", каза Мартин и добави, че легендарната надпревара за “24 часа на Льо Ман" ще се проведе този уикенд и за него това ще бъде осмо участие в престижното състезание, а съотборниците му са много опитни.
“Такеши е известен състезател, има победа в Сузука и няколко подиума в Малайзия. Участвал е и в “24 часа на Льо Ман". Хърватският пилот е доста бърз. Той участва и миналата година с този отбор, така че е най-добре запознат с мотоциклета. С Такеши на габарити сме горе-долу изравнени, но Вугринец е 10-15 см по-висок. Това беше малко дискомфортно на тестовете, тъй като имахме малко разногласия за кормилата и степенките. Стигнахме до решение по-близо до нас, тъй като ние сме двама. Успяхме да направим така, че моторите да са комфортни и за тримата, за да не ни морят", сподели Чой.
Най-успешният ни мотоциклетист разкри още, че все още не знае кой ще кара пръв за MACO Racing Team на “Льо Ман" и допълни, че ще продължи да бъде част от тима в хода на целия шампионат.
“Не е важно кой ще стартира пръв, важно е да сме с еднакви, близки времена и да бъдем константни в обиколките ни. Когато един от тримата в отбора куца, това рефлектира върху другите двама. Състезанието ще бъде много тежко, защото пистата е интензивна и няма места за почивка. В Льо Ман обаче никога не е лесно", каза Чой.
“Имам подписан договор и оставам с този отбор за целия шампионат. Надявам се да съм жив и здрав, за да ме видите във всички състезания до края на сезона – "8-те часа на Спа“ на 8 юни, "8-те часа на Сузука“ на 21 юли и "24-часа Bol D'or“ на 14 септември.
Накрая българинът даде оценка и на старта на първенството в родния шампионат, който бе открит през изминалия уикенд на пистата “Серес". В хода на първата надпревара технически проблеми попречиха на Чой да стигне до първото място, докато във втората той изобщо не стартира.
“Не очаквах така да стартира новия сезон. Не беше това, което си представях. Най-важното е, че съм здрав и че след няколко часа тръгвам за състезанието, което е цел №1 в моя календар. Предстои ми дълъг сезон, имаме над 15 старта и вярвам, че ще покажа това, на което съм способен. В събота в първите обиколки водех и се чувствах стабилно, но получих вибрации в предницата и предстои да разберем какво е това, тъй като електрониката е нова. Повечето хора от моя екип вече са във Франция, а аз останах още един ден с част от механиците. Няма да е лесно отново да съм шампион след двете неуспешни състезания, но съм свикнал и се надявам в останалите стартове да бъда първи и отново да триумфирам с титлата“, завърши Мартин Чой.
Сподели