Скандал може да затрудни международните състезания по автомобилен спорт в България


FUTBOL-TV

Скандал може да затрудни международните състезания по автомобилен спорт в България

На специална пресконференция в Пресклуб "България“ членове на УС на Българската федерация по автомобилен спорт /БФАС/ оповестиха спортния календар за 2019 година и дадоха пояснение за проблемите между федерацията и Съюза на българските автомобилисти /СБА/.

Иван Шопов обяви пред репортерите, че през този сезон  са предвидени около  50 състезания в различните дисциплини.

Състезателната година в рали спорта трябва да  започне на 10 май с Рали “България". Засега в тази дисциплина  има пет потвърдени кръга, като освен " Рали България“ и "Рали Сливен“ е включен в календара на Международната федерация /FIA/, а "Рали Твърдица“ е със статут на кандидат. Тази година Рали "България“ и Рали "Стари столици“ ще честват 50-годишен юбилей.

Сезонът в рали спринта трябва да започне през април  във Видин, а този в клас Затворен маршрут и писта – през май в Хасково. Тази година се очаква в календара да се завърне състезанието "Писта София“, като се обсъждат три варианта за мястото в столицата, което е най-подходящо за проявата.

Румен Дунев е предложил организирането на състезание по планинско изкачване в Гоце Делчев, с което състезанията в тази дисциплина ще бъдат щест.

Ето и календара в отделните дисциплини:

РАЛИ:

Рали България -10-12.05.2019 г.

Рали Сливен – 29-30.06.2019 г.

Рали Твърдица – 20-21.07.2019 г.

Рали Стари столици – 14-15.09.2019 г.

Рали Сърбия – 28-29.09.2019 г.

РАЛИ СПРИНТ:

Рали спринт Вида – 19-20.04.2019 г.

Рали спринт Севлиево – 8-9.06.2019 г.

Рали спринт Дряново – 12-13.10.2019 г.

Рали спринт Сливен – 26-27.10.2019 г.

ПЛАНИНСКО ИЗКАЧВАНЕ:

Планинско В.Великов – 6-7.04.2019 г.

Планинско Гоце Делчев – 04-05.05.2019 г.

Планинско Българка – 01-02.06.2019 г.

Планинско Раховец – 13-14.07.2019 г.

Планинско Кюстендил 03-04.08. 2019 г.

Планинско Шипка Дамасцена – 30.08 – 01.09.2019 г.

ЗАТВОРЕН МАРШРУТ И ПИСТА

ЗМ Хасково – 18-19.05.2019 г.

ЗМ Русе – 22-23.06.2019 г.

Писта "София – август

ЗМ Стара Загора – 28-29.09.2019 г.

ЗМ Бургас – 5-6.10.2019 г.

Писта "Серес“ – 02-03.11.2019 г.

РАЛИ КРОС

Рали крос Видин 1 – 18-19.05.2019 г.

Рали крос Мадан – 25-26.05.2019 г.

Рали крос Криводол 1 – 22-23.06.2019 г.

Рали крос Ловеч – 6-7.07.2019 г.

Рали крос Криводол 2 – 17-18.08.2019 г.

Рали крос Сапарева баня – 14-15.09.2019 г. (резервна дата 21-22.09.2019 г)

Рали крос Видин 2 – 19-20.10.2019 г.

АВТОКРОС

Автокрос Златоклас – 27-28.04.2019 г.

Автокрос Чирпан – 11-12.05.2019 г.

Автокрос Силистра – 25-26.05.2019 г.

Автокрос Челопеч – през юли

Автокрос Девня – 24-25.08.2019 г.

Автокрос Попово – септември

ДРАГ РЕЙСИНГ

Драг рейсинг Кондофрей 1 – 20-21.04.2019 г.

Драг рейсинг Сливен 1 – 11-12.05.2019 г.

Драг рейсинг Сливен 2 – 21-22.09.2019 г.

Драг рейсинг Кондофрей 2 – 12-13.10.2019 г.

ДРИФТ

Дрифт Сливен 1 – 27-28.04.2019 г.

Дрифт резервна – 11-12.05.2019 г.

Дрифт резервна – 1-2.06.2019 г.

Дрифт Пловдив – 15-16.06.2019 г.

Дрифт Видин – 13-14.07.2019 г.

Дрифт Открито – 31.08 – 01.09.2019 г.

Дрифт Сливен 2 – 14-15.09.2019 г.

Дрифт Варна – 12-13.10.2019 г.

Балкан Офроуд Рали – 14-20.09.2019 г.

Балкан Класик Рали – 15-20.09.2019 г.

Еко Рали България – 26-28.07.2019 г.

Председателят на УС на БФАС Владимир Илиев заяви предрепортерите, че единствената организация, която може да организира състезания по  автомобилен спорт в  България, е Българската федерация по автомобилен спорт. Това е  удостоверено с лиценз, издаден от Министерството на младежта и спорта. Илиев уточни, че това решение може да бъде променяно съгласно закона за спорта единствено от институцията, която го е издала, а не от други юридически лица. Той подчерта, че БФАС е получила имейл от СБА, че му е отнет лиценза, но според него СБА никога не е издавал такъв документ на федерацията.

"БФАС и СБА са две абсолютно независими една от друга юридически организации. Има няколко решения на Общо събрание на БФАС федерацията да предприеме необходимите мерки да получи право от FIA да организира международните състезания в България. Ние, като членове на УС сме задължени да изпълним тези решения и подадохме необходимите документи. Убеден съм, че  независимо от това  кой ще бъде председател и кои ще бъдат членове на УС, БФАС трябва да има правото да организира международни състезания в България“.

Членът на УС на БФАС Александър Ковачев поясни, че той и други членове на Управителния съвет на федерацията са имали две срещи с ръководството на СБА, но до споразумение не се е стигнало. Три дни след последната им среща СБА излиза с решение, че отнема лиценза на БФАС.

От всички тези спорове потърпевши са най-вече  клубовете и пилотите. Всички те инвестират много  средства за закупуване и поддържането на автомобилите, за подготовката на екипажите и пълната неяснота кой може и трябва да издава лиценз за участие в международни състезания, с основание ги тревожи.

  Сподели
497