Клубовете в Бразилия са получили 55 милиона от феновете си


Н. Гавазов

Клубовете в Бразилия са получили 55 милиона от феновете си

Повече от 55 милиона долара за последните две години са получи бразилските клубове благодарение на движението "Партньори- фенове". Официалното му наименование е "Движение за по-добър футбол" и наброява над 800 000 привърженика на 56 отбора. По данни на организацията, за последните две години доходите от новите членове силно са се увеличили и са нараснали до 57, 7 милиона американски долара.

Регистрирайки се на специален сайт като активен привърженик на даден клуб, партньорът- фен започва да внася определена сума пари за нуждите на своя отбор. За повече прозрачност всеки един указва своя личен данъчен номер, а непълнолетните фенове трябва да получат разрешението на своите родители, указвайки номера на майка и или баща си.

В замяна феновете получават отстъпки не само от продажбите на билети на своя отбор, но и от търговията с артикули, услуги и дори хранителни стоки от страна на компаниите подкрепящи един или друг клуб. В момента се преговаря за получаване и на отстъпки при плащане на абонамента за приемана на телевизионна картина от срещите на любимия отбор. Тук обаче съществува проблем, тъй като тв правата се продават в пакет, освен това пакетите са на федерално и щатско ниво, така че ще търси вариант клубовете да се разберат помежду си относно парите от тв излъчване.

Както е известно, бразилското първенство е най-гледаният спортен турнир в западното полукълбо и петото по гледаемост футболно първенство в света след това на Висшата лига на Англия, италианската Серия А, немската Бундеслигата и френската Лига 1. Предполага се, че ако клубовете се разберат помежду си и тв компаниите, евентуалните отстъпки за феновете при получаване на тв сигнал ще повиши гледаемостта с около 12%.

Най-многобройно е движението на Интернасионал от Порто Алегри, което наброява 127 9754 привърженика. На второ място с 80 392 партньора е историческият съперник на Интернасионал - Гремио, а трети е Палмейрас от Сао Пауло (68 335 човека).

За ефективността на програмата може да се съди по това, че само за 12 месеца Палмейрас е получил от своите фенове около 4.6 милиона долара.

 

  Сподели
104