Стоичков: Златната топка се е превърнала в маркетинг на ФИФА


Н. Гавазов

Стоичков: Златната топка се е превърнала в маркетинг на ФИФА

Бившият нападател на Барселона и българския национален отбор Христо Стоичков се присъедини към групата на недоволните от церемонията по връчването на "Златната топка" за миналата година. Камата даде интервю за вестник "Труд", в което нападна ФИФА, обвинявайки организацията в манипулиране и комерсиализиране на конкурса.

"Кристиано Роналдо е страхотен футболист, "Златната топка" му приляга, но има едно голямо "но". ФИФА взе преди няколко години анкетата за "Златната топка", за да я манипулира. Никой не оспорва класата на Роналдо, нито наградата му. Но ФИФА явно вече не си зачита дори Световното първенство. Няма никакъв критерий, по който да се избира най-добрият футболист", заяви Стоичков.

"През 2013-а Роналдо не спечели нито едно отличие и му дадоха "Златната топка". Тази година взе Шампионската лига, но събитие №1 беше мондиалът в Бразилия. Затова трябваше Мануел Нойер да е победителят. Това показва, че "Златната топка" се е превърнала в маркетинг на ФИФА. Доказателство е и фактът, че Роналдо го сравняват само с Меси, а Лео го сравняват с най-великите - Пеле, Марадона и Кройф", каза още единственият българин, носител на "Златната топка".

"Лошо впечатление ми направи викът на Кристиано на сцената. Това не е вкаран гол. За сравнение - Йоаким Льов първо каза, че колегите му Карло Анчелоти и Диего Симеоне също са заслужавали наградата. А Роналдо не спомена и за миг своите конкуренти Меси и Нойер. Достатъчно голям е и трябва да показва уважение", завършва Стоичков.

 

  Сподели
135