Верстапен закри сезона с победа в Абу Даби


Н. Гавазов

Верстапен закри сезона с победа в Абу Даби

В неделя, 26 ноември, се проведе Гран При на Абу Даби, с което по стара традиция бе закрит сезонът във Формула 1.

Нищо свръхестествено не се случи на пистата "Яс Марина": Макс Верстапен (Ред Бул) отново спечели, следван от Шарл Льоклер (Ферари) и пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел.

Въпреки че всички въпроси за първенството бяха приключени отдавна, няколко важни теми все още остават в неизвестност.

Свързано видео

Първото от тях е второто място в Купата на конструкторите. Преди етапа в Абу Даби Мерцедес водеше Ферари с четири точки, което само по себе си предвещаваше пряка борба между отборите на пистата.

Второто е личното класиране, където Фернандо Алонсо, Карлос Сайнц, Ландо Норис и Шарл Льоклер се бориха за четвъртото място. Двукратният световен шампион, въпреки предимството, имаше по-малко шансове предвид текущото състояние на Астън Мартин. Въпреки че Льоклер бе в най-добра форма сред четиримата, той изоставаше с 12 точки от Алонсо и Сайнц.

В началото на надпреварата монегаските можеха да започнат да печелят битката. След страхотен старт Шарл се доближи до преминаване на Верстапен в първия завой. Но, вземайки вътрешния радиус, пилотът на Скудерия спаси.

Половин обиколка по-късно Льоклер направи втора атака срещу Макс и тогава изглеждаше, че има шанс да пробие в лидерството. Но и двамата състезатели бяха много внимателни и благодарение на това Верстапен запази лидерството и скоро започна да се отдръпва от Льоклер. Това по същество сложи край на шансовете на Шарл за победа.

Отзад Джордж Ръсел се изправи срещу двамата пилоти на Макларън. Оскар Пиастри се опита да задържи британците, но скоро е принуден да капитулира.

Люис Хамилтън и Карлос Сайнц също трябваше да повлияят на ситуацията в Купата на конструкторите. Така и стана, само че с различен ефект.

В същото време и двамата имаха своите проблеми. Хамилтън се сблъска с Пиер Гасли в един от завоите, повреждайки предното му антикрило, което отборът все още не промени.

А Ферари на свой ред реши да избере стратегия с две твърди и една мека в последните обиколки на състезанието. Тази стратегия се оказа провал. В този ден испанецът не можа да помогне на Льоклер в битката му с двата мерцедеса.

Въпреки че Шарл получи неочаквана надежда в лицето на Серхио Перес.

Чеко беше един от най-бързите пилоти на пистата, което доказа, като изпревари всички по пътя си. При една от атаките обаче той се сблъска с Ландо Норис, което малко напомни на момента от Гран при на Лас Вегас, когато Верстапен и Ръсел не поделиха един завой.

След това 5 секунди бяха дадени на Джордж, който бе на външния радиус. Но този път пилотът, който минаваше отвътре, получи наказание - това бе Серхио.

Ситуацията с Перес бе от голям интерес за Льоклер. Знаейки, че Ферари ще загуби от Мерцеес в KK, той многократно пита инженера какво може да направи, за да помогне на Чеко да изпревари Ръсел.

Не беше необходимо да се измисля нищо специално - мексиканецът премина сам британеца. Но глобата пак щеше да го отблъсне.

Затова Льоклер реши да пропусне Перес напред и да се опита да създаде такава разлика, че след наказанието пилотът на Ред Бул да е зад него, но пред Ръсел.

Нищо не се получи: разликата не бе достатъчно голяма, наказанието свали Перес на четвърто място, а Мерцедес завърши само с три точки пред Ферари - дори ако Хамилтън не бе донесъл на отбора си две точки за деветото място, германският отбор пак щеше да завърши втори в KK.

Междувременно Макс Верстапен спечели деветнадесетата си победа за сезона, като отново подобри собствения си рекорд.

Най-добрият пилот на деня бе признат от феновете в лицето на Юки Цунода, който успя да води няколко обиколки в последното състезание на Франц Тост начело на Алфа Таури (в бъдеще, най-вероятно, Рейсин Булс).

Крайно класиране:

    Макс Верстапен (Ред Бул)

    Шарл Льоклер (Ферари)

    Джордж Ръсел (Мерцедес)

    Серхио Перес (Ред Бул)

    Ландо Норис (Макларън)

    Оскар Пиастр (Макларън)

    Фернандо Алонсо (Астън Мартин)

    Юки Цунода (Алфа Таури)

    Луис Хамилтън (Мерцедес)

    Ланс Строл (Астън Мартин)

    Даниел Рикардо (Алфа Таури)

    Естебан Окон (Алпин)

    Пиер Гасли (Алпин)

    Алекс Албън (Уилямс)

    Нико Хюлкенберг (Хаас)

    Логан Сарджънт (Уилямс)

    Джоу Гуаню (Алфа Ромео)

    Карлос Сайнц (Ферари)

    Валтери Ботас (Алфа Ромео)

    Кевин Магнусен (Хаас)

Това е краят на сезона, а следващият не е толкова дълъг - първото Гран при за 2024 г. ще се проведе на 3 март в Бахрейн.

  Сподели
323