Buzz Radar: Ф-1 може да загуби от доминацията на "Ред Бул"
Н. Гавазов
Buzz Radar проведе проучване за Формула 1, според което броят на онлайн дискусиите за Кралската надпревара се е увеличил рязко от 2016 до 2022 г. Увеличението е с 80%, което прави Формула 1 най-бързо развиващият се спорт в социалните медии.
Последователите на Формула 1 в социалните медии се утроиха от 12.5 милиона на 50 милиона само за пет години. Компанията заключи, че през 2022 г. интересът към Ф 1 е достигнал своя връх. Това се случи до голяма степен благодарение на вълнуващия сезон 2021 и появата на ново поколение болиди година по-късно.
Но през 2023 г., според проучването, всички показатели са се сринали рязко: споменаванията в социалните мрежи са намалели със 70%, броят на новите абонати на основните акаунти е намалял с 46%, а общият обхват в социалните мрежи е намалял с 64%.
Освен това се отбелязва, че тонът на разговорите също се е променил значително. През 2023 г. феновете използват много повече негативни термини като "скучен“ и "досаден“, което е далеч от силно положителните термини като "вълнуващо“ и "интересно“, които бяха често срещани през 2022 г.
Въз основа на данни от изкуствен интелект, Buzz Radar заключи, че ако настоящата доминация на Ред Бул и Макс Верстапен продължи, Формула 1 може да загуби 50% от новите фенове до 2024 г.
Сподели