Телевизионният рейтинг на ШЛ паднал с 38%


Н. Гавазов

Телевизионният рейтинг на ШЛ паднал с 38%

Главата на Sky Sports Барни Франсис призна, че телевизионният рейтинг на Шампионска лига в Европа бележи спад. Не е тайна, че от няколко години зрителският интерес към двубоите на националните отбори, както и към турнирите под шапката на УЕФА намалява. Това бе потвърдено и от последните проучвания на най-мощната и популярна телевизионна компания на Стария континент.

"За последните пет години телевизионният рейтинг на Шампионска лига падна с 38%. През изминалия сезон бяха най-ниските показатели. Нито един мач от турнира не попадна в списъка от 40-те най-рейтингови двубоя. Срещите от Шампионска лига във Великобритания и Ирландия се гледат средно от 2.5% от аудиторията на канала, което е седем пъти по-малко, отколкото първенството на Висшата лига", заяви Франсис.

Според ръководителя, средната телевизионна аудитория на финала в Шампионска лига 2015 е 5.3 милиона човека, което е с 400 000 по-малко от миналогодишния показател. През 2012 година 8.2 милиона зрители гледаха победата на Челси над Байерн Мюнхен.

Както е известно, по-рано бяха публикувани данни за Италия, от които се разбра, че интересът към местната Серия А е над 4 пъти по-голям, отколкото двубоите в Шампионска лига. Относно Лига Европа, там гледаемостта е почти три пъти по-малка, отколкото в главния европейски клубен турнир.

 

  Сподели
245