Мачовете от Световното поставиха телевизионни рекорди


Н. Гавазов

Мачовете от Световното първенство по футбол през 2022 г. в Катар поставиха няколко телевизионни рекорда, според прессъобщение на ФИФА.

Отбелязва се, че мачът между националните отбори на Япония и Коста Рика (0:1) е събрал най-голямата телевизионна аудитория (36,37 милиона души) в азиатската страна през 2022 г. След победата на японците в 1-ия кръг над Германия (2:1), броят на феновете, събрали се пред екраните по време на втория мач, се увеличи с 10 милиона.  

Срещата в група B от 2-ия кръг между отборите на Англия и САЩ (0:0) стана най-популярният футболен мач в американската история. Пиковата аудитория бе 19.65 милиона.

Мачът на Аржентина и Мексико (2:0) от 2-ия кръг на Мондиал 2022 привлече аудитория от 81.3% от всички телевизионни зрители в южноамериканската държава (8.5 милиона). Това е с 5% повече, отколкото по време на мача със Саудитска Арабия (1:2), а също и повече, отколкото на която и да е среща от Мондиал 2018.

65% от телевизионните зрители в Испания са гледали мача с Германия от 2-ия кръг (11.9 милиона). Това е повече от публиката на който и да е отборен мач на Мондиал 2018.

269