Над 110 състезатели ще стартират в Европейския шампионат по мотокрос в Севлиево
Тази събота и неделя на мотополигон "Горна Росица“ в Севлиево ще се проведе третия кръг от Европейския шампионат по мотокрос ЕМХ65/ЕМХ85 и BMU European Motocross Championship, каза на пресконференция Пресклуб "България“ президентът на БФ Мотоциклетизъм Богдан Николов. Над 110 състезатели са подали заявки за участие в състезанието, като на пилоните на мотополигона ще развеят знамената на България, Румъния, Молдова, Хърватско, Сърбия, Гърция, Унгария, Турция, Македония, Кипър и Израел. Състезателите ще премерят сили във всички възрастови групи и класове: ЕМХ65, ЕМХ85, МХ2, МХ1 и МХ.
След зимната пауза, мотополигон “Горна Росица" бе домакин на едно състезание от Републиканския шампионат по ендуро и предстоящия уикенд ще бъде сериозна организаторска тренировка за предстоящия Световен и Европейски шампионат през месец август тази година. Кметът на Севлиево Иван Иванов заяви пред репортерите, че в продължение на 4 години мотополигон "Горна Росица“ не е бил домакин на голямо състезание по мотокрос, затова има известни трудности при подготовката на трасето, но всичко ще бъде направено на ниво и "Горна Росица“ ще затвърди своето реноме като "Мотополигон №1 в света“
В клас ЕМX65, румънецът Золтан Ордог (Husqvarna, 100т.) убедително води колоната в класирането със спечелени две състезания и общо четири манша, следван от сънародника си Йоан Чиуждеа (КТМ, 64т.). Трети в класирането е българският пилот Енис Байрамов (КТМ, 58т.), а четвъртата позиция е за Дани Цанков (КТМ, 51т.). След първия кръг на националния шампионат в Поморие в началото на месец април, Живко Иванов (КТМ) се очертава като един от малкото пилоти, които могат да атакуват доминацията на Ордог, имайки предвид, че асът от клас МХ65 – Мирослав Димитров е контузен и няма да вземе участие. Симон Ивандич и Дино Лончар са двамата хърватски пилоти, които ще увеличат сериозно конкуренцията при най-малките, а израелецът Офир Касеи Цемак от началото на сезона няма подиум и Севлиево се очертава реална възможност за реализиране на неговите амбиции.
При по-големите пилоти от клас ЕМХ85 румънецът Мариус Поповици (Хускварна, 94т.) и Мариос Канакис (КТМ, 94т.) от Гърция са окупирали първите две места в класирането, а третото и четвъртото място са за Християн Георгиев (КТМ, 69т.) и Виктор Бориславов (КТМ, 57т.). В Севлиево ще вземат участие Радостин Михайлов (Suzuki) и Живко Богданов (КТМ), които досега нямат участие в европейския шампионат, но заемат второ и третото място в националния и показаха завидна скорост в Поморие. В групата на клас ЕМХ85 определено сериозно каране ще покажат хърватите Патрик Ужиц и Лука Кунич, към които трябва да добавим и унгарецът Лазло Течи, спечелил два от два манша в Унгария и нуждаещ се от всяка една точка, която може да спечели в Севлиево.
Стигаме и до клас МХ2, където Майкъл Иванов (КТМ, 100т.) налага темпото и модата в тази кубатура от началото на сезона. В Севлиево, основният конкурент на Иванов е Хакан Халми (КТМ), който ще отбележи второ участие в официално състезание от началото на сезона и на местна почва ще окаже сериозен натиск върху доминацията на колегата си от Троян. В Севлиево ще видим и Николай Малинов (КТМ), който заедно със Станислав Цеклеов (КТМ) и Любомир Васев (Yamaha) имат до момента спечелени по 68 точки, което е своеобразен прецедент в началото на шампионата. Алекс Димитров (КТМ) пропусна първия кръг на шампионата в Гърция, но в Румъния се нареди на второ място след Иванов на стълбичката с две втори места във двата манша. Димитър Петров и Димитър Грозданов от клас МХ2 са контузени в момента и няма да вземат участие на “Горна Росица", което дава шанс на другите млади пилоти като Кристиян Иванов (КТМ), Християн Даков (Husqvarna) и други да се изявят в двата състезателни дни в Севлиево.
Подобно на ситуацията от сезон 2017 г. румънецът Адриан Радуца е фаворитът в клас МХ1 и основната “мишена" на желаещите да го детронират. Към момента основен претендент за това се явява Тони Цветков – Джуниър (Yamaha), който се явява буферът между Радуца и другият желаещ победата – македонецът Християн Илиоски (Honda). Цветков и Илиоски имат по 80 точки до момента, двадесет по-малко от Радуца, но трасето в Севлиево е едно от любимите на Радуца и едва ли той ще се остави да бъде победен точно там. Калоян Илиев (КТМ) е първата оранжева машина в клас МХ1 и точките за него са 60, но Георги Георгиев (Suzuki) и Ивелин Манев (Kawasaki) ще допълнят цветовата схема в топ десет на състезанието. За съжаление един от най-младите пилоти в класа – Симон Венев (КТМ) е контузен след Румънското състезание и няма да може да участва в Севлиево, но неговата традиционно топ пет позиция ще бъде атакувана от други момчета като Стефан Нейчев (Yamaha), Мартин Марков (Kawasaki), Георги Исидоров (Suzuki), Томислав Томов (Yamaha) и други.
Клас МХ е “игралното поле" на Мартин Тодоров (Yamaha, 100т.) който успява в един уикенд да съчетае треньорска и състезателна дейност на доста добро ниво и по този начин активизира и мотивира конкурентите си, които по традиция са над 40 в тази група. Участието на Юлиян Райчев (Kawasaki, 88т.) е под въпрос за Севлиево, но евентуалната негова липса би била бонус за Янко Зоков (Kawasaki, 69т.) и съотборника му Атанас Петров (КТМ, 58т.), които от началото на сезона си имат сериозен регионален конкурент в лицето на Васил Стоянов (Kawasaki). Но тъй-като състезанието се провежда в България, в Севлиево ще видим и някои пилоти, които карат само в България и вкарват сериозна интрига в класирането при всяко свое участие. Григор Царев (КТМ), Кадир Масар (Suzuki) и Александър Ленев (КТМ) могат да се похвалят с не малко отлични представяния и подиуми и в Севлиево ще бъде техният шанс да покажат хъс и умения.
В събота ще се проведат квалификациите и три манша в клас МХ65, МХ85 и МХ, в неделя в 10.15 ч. е официалното откриване, а след това ще се проведат останалите състезателни маншове във всички класове.
- Фюри: Докато умра ще мисля, че съм спечелил
- Турки Ал аш Шейх каза кой трябва да е следващият съперник на Усик и Фюри
- Кличко: Щастливи сме, че Усик е украинец
- Дюбоа: Време е Фюри да си тръгне
- Франк Уорън: Зашеметен съм от съдииите
- Фюри: Усик получи коледен подарък от съдиите
- Телевизионна водеща е заподозряна във финансиране на ВСУ
- Фюри: Мислех, че съм спечелил поне с три рунда
ЗА АВТОРА
Лъчезар Михайлов създава Futbol TV (тогава Football Live), през далечната 2006 година - проект роден от интересa му към футбола и уеб програмирането. Години по-късно сайтът разполага с екип от професионалисти и се радва на растяща популярност. [...]