Челси може да смени спонсора си с Turkish Airlines


Н. Гавазов

Челси може да смени спонсора си Samsung с Turkish Airlines, съобщава британската преса. Турският превозвач е четвъртата най-голяма авиокомпания в Европа и от достатъчно дълго време си сътрудничи с Барселона, Манчестър Юнайтед, националният отбор на Турция, а също така персонално и със звездата Лионел Меси.

Samsung е спонсор на Челси от 2005 година, когато тогавашният спортен изпълнителен директор на лондончани Питър Кениън произнесе фразата, че клубът ще оцвети целия свят в син цвят.

В края на 2012/13, дочаквайки победа на Челси в Шампионска лига, компанията Samsung се възползва от правото си за автоматично продължаване на договора, но сега лондончани настояват за о-изгодна сделка, отколкото 18-те милиона паунда на година, които плаща южнокорейският електронен гигант.

Трябва да отбележим, че заради скромната си популярност в глобален мащаб, Челси не може да разчита на такива контракти, които подписват със своите спонсори Манчестър Юнайтед, Арсенал и Ливърпул. Например, през лятото на миналата година технически спонсор на "сините" стана Adidas - десетгодишното съглашение е на стойност 300 милиона паунда, докато в същото време "червените дяволи" получават от Adidas по 50 милиона паунда ежегодно.

 

334