УЕФА се разделя с един от най-старите си партньори


Н. Гавазов
УЕФА се разделя с един от най-старите си партньори

УЕФА ще се раздели с един от най-старите си партньори - швейцарската компания ТИЙМ Маркетинг, за сметка на американската Релевънт Спортс, която ще бъде натоварена със задачата за глобална продажба на правата за Шампионската лига за периода 2027-2033 година.

УЕФА си партнира с ТИЙМ Маркетинг още от 1992 година, когато Купата на европейските шампиони се ребрандира в Шампионска лига.

Базираната в Ню Йорк Релевънт Спортс започна съвместна работа с УЕФА през 2022 година. Тогава европейската централа натовари компанията, чийто собственик е милиардерът Стивън Рос, собственик и на отбора по американски футбол Маями Долфинс, да сключи сделка за периода 2024-2027 година за продажбата на правата на европейските клубни турнири на северноамериканския пазар.

През този сезон трите турнира на УЕФА - Шампионската лига, Лига Европа и Лигата на конференциите, са генерирали приходи от реклами в размер на 4,4 милиарда евро.

От УЕФА посочиха, че в близките седмици се очаква официалното финализиране на сделката с Релевънт Спортс, част от която е и Европейската клубна асоциация.

85