Трите лъва останаха без генерален спонсор


Н. Гавазов

По репутацията на националния отбор на Англия и Футболната асоциация на страната (ФА) бе нанесен още един чувствителен удар - официалният спонсор на "Трите лъва", строителното общество Nationwide отказа да продължи действащият контракт с организацията, което означава, че идва краят на едно 11 годишно сътрудничество. Според досегашните условия, ФА получаваше ежегодно 20 милиона паунда, но в края на месец юли договорът между страните изтича и той няма да бъде продължен.

"Ние работихме с ФА много добре и това сътрудничество ни помогна да повишим своя престиж както при новите си клиенти, така и при старите. Но договорът за спонсорство, който изтича в края на юли най-вероятно няма да бъде удължаван", заяви представител на Nationwide.

Само по себе си това не удивлява никого, тъй като в света на рекламата подобни неща са нещо нормално. Проблема е, че в навечерието на световното първенство от Nationwide предложиха на ФА нов четиригодишен договор при предишните условия. Ръководителите на английския футбол обаче отказаха, надявайки се евентуален успех на "Трите лъва" на Мондиала да привлече нов спонсор за по-добри условия. Подобна стратегия е рискована сама по себе си и както стана ясно сега, ФА трябва да намери спешно нов спонсор до 11 август, когато е приятелският мач между Англия и Унгария на "Уембли".

Решението да не се продължава договорът се посреща благосклонно от членовете на Nationwide, чиито брой достига около 15 милиона човека. В последно време много от тях критикуваха спонсорството на националния отбор в условията на финансова криза и настояваха парите за реклама да се влагат в други дейности.

"След неуспешното си представяне на Световното първенство по футбол, бренда на националния отбор се асоциира с разочарование и конфузия. На фона на затягане на коланите ние няма да си позволим да харчим средства точно за подобно нещо", заяви пък специалистът по реклами на агенция Synergy Тим Кроу.

Предположенията са, че възможно нови спонсори могат да бъдат намерени в лицето на как Blackberry, O2, Facebook и Orange, но едва ли при същите финансови условия както досегашните.

 

176