Финалът на Евро 2020 привлече повече зрители в САЩ, отколкото НБА


Н. Гавазов

Неделният мач от Евро 2020 между Италия и Англия събра по-голяма ТВ-аудитория, отколкото първите три срещи от финалната серия в НБА – това показва за растящата популярност на футбола в САЩ, а не за спад в интереса към НБА, информира MediaIte.

Трите финала на плейофите в НБА между Милуоки Бъкс и Финикс Сънс, които се излъчват от дъщерното дружество на ESPN -ABC, са събрали средно 8.9 милиона зрители пред екраните, докато финалната среща на Европейското първенство по футбол 2020 , в която националните отбори на Италия и Англия се срещнаха (1: 1, 3: 2 след дузпи), успя да привлече  9.4 милиона зрители.

Отбелязва се, че ако финалът на Евро 2020 се излъчва по ABC , а не по кабелна телевизия, разликата би била още по-значителна.

Финалите на НБА обаче са серия от 7 мача, в който се отбелязва динамичен растеж, тъй като се играят повече мачове. Въпреки че двта съперника не са привлекателни за основните пазари в САЩ, мнозина вярват, че с напредването на серията финалът в НБА ще изпревари финала в Евро 2020.  

Но за футболните фенове в Съединените щати е приятно да видят, че на финала на Еврото се наблюдава толкова драстично увеличение на зрителската аудитория на ESPN. Феновете се надяват, че този успех в крайна сметка ще подхрани гледането на МЛС, което все още изостава от НБА в САЩ.

568