Бизнесът е похарчил за споносрски контракти 4.5 милиарда долара
Футболът привлича все повече спонсорски пари, отколкото всеки друг спорт. Това става ясно от доклада на The World Sponsorship Monitor, който твърди, че през 2012 година в света са похарчени 4.5 милиарда долара за спонсориране на футболните клубове.. През 2012 година най-големият спонсорски контракт в историята на спорта сключи Манчестър Юнайтед. Тяхното седемгодишно съглашение с General Motors е на стойност 659 милиона долара и няма аналог в света.
Освен това, Юнайтед получава средства и от застрахователната група Aon - само за правото за използване на бренда на тренировъчната база и по време на задграничните турнета, Aon ще плаща на Юнайтед по 30 милиона долара на сезон.
Също така, за да може дадена компания да влезе в кръга на партньорите на Шампионска лига, тя трябва да заплати сума в размер от 36 до 45 милиона долара. Последният член на този кръг стана Газпром. Heineken например ежегодно харчи за спортни мероприятия около 60 милиона долара, от тях около 40 милиона се дават във футбола.
Кога ще бъде сложена точка на този ръст и ще доведе ли до прегряване на пазара? Отговор дава Джули Кларк от PwC.
"Все още има нови пазари и има място за растеж. Спортното спонсорство все още не е достигнало своя пик", заяви Кларк.
- Арсенал и Ман Юнайтед ще преиграват
- Борусия Дортмунд се интересува от Рашфорд
- Ман Юнайтед продължи с Диало
- Магуайър остана без шофьорска книжка
- Постекоглу: Резултатите в Лигата са лоши, но предстои друг турнир
- Суперкомпютър: Ман Юнайтед няма да изпадне, Ливърпул е шампион
- Зиркзее няма да напусне Ман Юнайтед през зимата
- Кийн: Ман Юнайтед трябва да подкрепи играта си срещу Ливърпул
ЗА АВТОРА
Николай Стоянов Гавазов е роден на 16 август 1967г. в град Пловдив. Завърша висшето си образование във Велико Търново, специалност история и педагогика, а по-късно учи психология. Започва като журналист по политически теми, работил е за вестник „Нов Живот”, както и за няколко сайта. От 2008 г. се отдава на футбола. [...]