SEP: Юнайтед изпреварва останалите клубове с 5-10 години


Н. Гавазов

Консултантът на футболните инвеститори от компанията Spotlight Equity Partners (SEP) Филип Хол заяви, че собствениците на Манчестър Юнайтед са извършили невероятна работа по комерсиалното придвижване на клуба, което е причина за рекордните спонсорски договори с "Шевролет" и "Адидас".

Глейзър закупиха Юнайтед през 2005 година за 709 милиона паунда - десет години по-късно клубът се оценява на 2 милиарда паунда, като тенденцията е тази сума да продължава да расте.

Американският милиардер Рон Байрон пък описва работата си с "червените дяволи" като "инвестиране в най-популярното ТВ шоу в света".

"Манчестър Юнайтед е невероятен бизнес проект, може би най-големият от всички, с които съм си имал работа и аз възнамерявам да удвоя, дори да утроя моите пари, нашите пари, през следващите 4-5 години", заяви Байрон, който похарчи 200 милиона за закупуване на акции на клуба.

Филип Хол, който също така представляваше интересите на компанията Fenway Sports Group при покупката на Ливърпул през 2010 година и на Елиъс Шорт при придобиването на Съндърланд през 2009 година, смята, че Юнайтед е станал по-силен и по-мощен след придобиването му от Глейзър.

"Те превърнаха Манчестър Юнайтед в самостоятелно и силно печелившо предприятие, нямащо равно на себе си в света и изпреварващо съперниците си от Висшата лига с 5, а може би и с десет години. Мога да разбера хората, които протестират срещу покупката на Юнайтед от Глейзър, но ако се погледне какво се случи за последните десет години, не мисля, че може да се води какъвто и да е спор", добави консултантът.

 

302